Helena Lyth

En blogg fylld med inredning, pyssel, recept och allt annat som kan få dig inspirerad.

30 januari, 2022

Bröllopsdag & vad hände med bröllopsannonserna?

[wordpay_ad type=”float” blur=1]

Idag för 12 år sedan gifte jag mig med världens bäste karl. Tänk vilken tur jag hade som fick just honom. Om vårt bröllop har jag skrivit mycket och visat massa bilder i DETTA inlägg.

Det jag kom att tänka på nu när jag ser vår söta lilla inramade annons från dagstidningen är att det är det ingen som gör längre. Att annonsera i tidningen menar jag. Kanske i lokala tidningar men i DN tex så är det bara dödsannonser.

Vi annonserade både vårt första barn 2009 och bröllop 2010 i tidningen men sen, med barn 2 och 3 gjorde vi inte det. Var det liksom då det inte längre var intressant att annonsera? Att det var omodernt?

Jag kan sakna det där faktiskt. Det var så mysigt med familjesidorna där det var allt från födelsedagen till död via födelsedagar och bröllop. Är det bara döden vi nu annonserar i tryckt form? Allt annat sker digitalt på sociala medier? Verkar så. Synd, eller hur?!

Förra året var vi på en sådan lyxig middag HÄR då det var stängning av restauranger kl 20.00. Som igår men ändå tusen år sedan. Vad vi gör detta år får jag återkomma med.

Comments (1)

  • I min lokaltidning annonseras också främst dödsfall. Håller med om att det är trist att bröllops- och födelseannonser saknas numer. Kanske är det en generationsfråga – att många vänner och bekanta till de som dör inte är digitala på samma sätt som ”vi yngre” (själv är jag närmare 50 än 40…)? Då man fortfarande såg bröllopsannonser i tidningen var de ofta införda långt efter själva händelsen, åtminstone på senare tid. Varför?
    För tidningsannonser måste man väl dessutom betala, till skillnad från sina egna sociala medier, vilket säkert också spelar in, liksom att många yngre inte längre läser dagstidningar i samma utsträckning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.