Igår öppnade H&M Home sin pop-up butik på Drottninggatan. Av en slump tog jag vägen förbi och det var ju en rackarns tur för det hade jag inte velat missa. Ibland har man tur. Fullt av folk, fullt av glad stämning.
Faktiskt så mycket folk att jag inte riktigt tog till mig allt butiken hade att erbjuda så det får nog bli en tur tillbaka snart. Men jag fick med mig ett gäng bilder och en känsla av att det var något nytt. (försökte få så vettiga bilder som möjligt med min mobil bland alla besökare. Inte lätt…)
Det här med pop-up butiker är väl att det är en temporär butik med varor som liksom blev över från förra kollektionen eller en kollektion i mindre skala. Detta är inte alls så. Bara några meter från denna lokal ligger den fasta H&M Home-butiken och den är ju bara bråkdelen i storlek till denna pop-up. Så hur temporär är denna butik?
Butikens egna inredning och styling ska föra tankarna till ett ”hemma-hos”. Det är ombonat och ompysslat. Väggarna är målade i den där blå-mörka färgen vi sett överallt och är väldigt NU. Ramar fint in alla de ting som nu finns i sortimentet.
Det som jag kände mest för och jag nog kommer tillbaka till för att känna lite extra på var sängkläder, kuddfodral och morgonrockar i linne. Känns helt rätt!
Den här satsning känns väldigt spännande. Kan ju inte låta bli att undra hur mycket H&M kommer satsa på sitt Home framöver. Är detta startskottet för en riktig bamsesatsning?
Verkligen glad i sängklädernas mönster. Och färgskalan.
PS: Följ mig gärna på Facebook där jag lägger upp alla nya inlägg och gamla godingar från arkivet som förtjänar nytt ljus.