Det säger tjong och duns på hallgolvet. Posten har kommit. Men då brevskickandet har minskat kan jag undra vad det är som är så tungt att det dånar i hela huset när posten kommer. Jo, medlemstidningarna från matbutikerna.
Det har hänt något med dessa reklamblad. För reklam är det fast de upplevs nog mer som glossiga, lyxiga matmagasin. Tidigare kunde jag ta de tunna små bladen med röda extrapriser och på sin höjd nåt roligt recept, och lägga i återvinningen efter en snabb läsning. Nu kommer jag på mig själv att lägga reklamtidningarna i ”snygga magasin att spara-högen”. Inser i samma tanke att det var längesedan jag KÖPTE en mattidning.
Det är kris i tidningsvärlden. Många dagstidningar går omkull eller köps upp, och månadsmagasin kämpar med försäljningssiffrorna. Mycket har skyllts på den digitala världen med nättidningar och bloggar. Men det blir ju inte heller bättre när gratistidningarna är snyggare än många köpetidningar.
Missförstå mig rätt nu, jag tycker det är toppen att matkedjorna gör dessa tidningar för de tar ofta upp nyttig, spännande och ekologiska recept och val. Det kommer alla till nytta.
Som ni ser ovan så är vi en matglad och väldigt otrogen familj. Här handlar vi inte bara på ett ställe utan alla möjliga. Tackar Hemköp för att de har ett kortlöst bonussystem för de plastkort jag drar runt på känns så onödiga.
Ja, det har du faktiskt rätt i! Inte tänkt så mycket på det men jag sparar alla buffe för de är så bra! Sen har jag faktist tänkt på att Coops tidning har blivit mer och mer lik Buffé eller har fått mer innehåll.
http://kulturcramar.wordpress.com
Jag blir jätteglad varje gång dessa tidningar dimper ner i brevinkastet! Som att prenumerera på ett glassigt magasin. En del av ens liv precis som handlandet av matvaror.